lördag, mars 22, 2008

Förkylt!

Måndag insjuknade den äldre sonen i förkylning. En knepig sådan, hög feber som kom och gick och inte så mycket mer. Sen blev han lite snorig, men inte ens så att det krävde nässpray. Tisdagen blev så även minstingen sjuk, samma feber men med tillägg rinnande näsa. Tack och lov för att små barn inte har några bihålor! Veckan gick, maken var hemma förmiddagarna och jag eftermiddagarna...
Så kom fredagen och jag sov hela eftermiddagen (maken tog VAB hela dagen) och hela lördagen, HÖG feber och totaldäckad. Näsan helt igentäppt! (Det var ungefär då jag skrev sist.)
Tack och lov hann jag komma på benen något innan Janne blev sjuk - för honom satte sig förkylningen inte bara på hans stackars misshandlade nacke utan på balansnerven. Sålunda kan han ännu inte stå upp utan att världen leker Pariser-hjul... Efter en vecka och tre dygns Rinexinbehandling som inte funkade gav jag upp och på lördagen (en vecka senare, alltså) fick jag nåt slags penicillin mot bihåleinflammation. Maken fortfarande dålig, och han har varit till läkaren två ggr hittills men blir inte bättre. Suck. Jag är åtminstone på benen nu inne på tredje, snart fjärde, sjuklingsveckan...

JAG ÄR LEDS! Nu får det banne mig bli -35 i en vecka så alla bacilluskerna dör nån gång! Det går magsjukor och dunderförkylningar, och en kompis som fått barn 8 feb har ännu inte kunnat besökas på grund av alla sjuklingar i huset eftersom jag inte vill bära dit nåt. Lilla pyret har dock fått sin presentpåse igår, insträckt som hastigast genom dörren, eftersom hon snart vuxit ur sina presenter. Men jag vill ju SE henne ordentligt, ju! (Och faktiskt bli lite babysjuk...)

Så ligger läget just nu, och jag ber min "fanclub" om ursäkt både för tituleringen och för att jag är så sällan här, men eftersom maken är däckad gör jag ALLT hemma och har inte så mycket tid kvar för lyxbloggande. För det är lyx att faktiskt ha tid och framför allt ork att babbla om "mig och mitt"...

Och, för att förklara mina ord, så handlar "mig och mitt" enbart om min blogg. Inte andras. "Fanclub" skriver jag bara för att det känns så lyxigt att ha människor som efterlyser mig! Listoplisto är visserligen någon jag känner och tycker om sen tidigare, men övriga är ju faktiskt människor som inte vet nåt om mig sen tidigare, som bara gillar min blogg osv, och det är himmmmmmmla glädjande och självstärkande!

Påskpussar till världen! (Men med mellanlägg för att inte sprida förkylningen...) :-)

2 kommentarer:

listoplisto sa...

Mäh. Lite förkylningar, ska det vara en ursäkt för att inte blogga???? Vart är världen på väg egentligen????

Men Glad Påsk i alla fall ;-)

Blue sa...

*skrattar åt Listoplistos kommentar*

Stackasch liten som varit schuk...men om du inte skärper dig nu är det jag som åker till Norrland och ger dig en åthutning :o)

Och jag är så gärna med i din fanclub så, både den och klubben "Vi som vet allt" :-p

Jag väljer mina bloggar att läsa med omsorg, och har därmed inte så många, så fan ta den som slutar skriva *flinar*

GLAD PÅSK!