måndag, januari 05, 2009

Nåt vi lär oss vilja eller nåt vi vill?

På väg hem igår (lyckades hålla ämnet i huvvet tills nu!!!) konstaterade jag att många har kvar julpyntet. Varken negativt eller positivt, bara ett konstaterande.
Just därför började jag fundera på varför jag inte tycker nåt om att folk tar bort eller inte tar bort sitt julpynt, för jag hör ju hur många ondgör sig över att folk REDAN har eller INTE har FASTÄN... osv. Jag borde väl tycka nåt, eller?

Så... för att äntligen komma till skott vill jag fortsätta tidigare frågeställning:
VAD TYCKER JAG och VAD HAR JAG LÄRT MIG ATT TYCKA?

Om min omgivning varit mera fast i vissa jultankar hade jag antagligen tyckt nåt om dessa som tagit bort kontra inte tagit bort sitt julpynt. Nu har jag inte LÄRT mig tycka nåt särskilt, och tycker sålunda inget speciellt.

Borde jag tycka nåt om just julpyntets vara eller icke vara? Tja, det är väl iofs inte det nödvändigaste i livet, men det är alltid intressant med åsikter.

VAD TYCKER DU?

2 kommentarer:

Blue sa...

Men - ska man inte ha kvar det till tjugonda Knut eller vad det nu är?

Och det har väl inte varit ännu?

Jag är ju dock lite osäker eftersom jag inte är en såndäringa pyntare (om man bortser från den påprackade illrosa julgranen - som fortfarande står kvar).

Nu blev jag oxå fundersam?

Lollias sa...

*tihi* Alltid kul att kunna få någon att fundelura!

Det finns säkert några religiösa regler för hur det ska göras, och säkert ännu fler regler enligt traditionerna - kanske nåt att skriva en bok om???
Ett bra tips! Kanske även nåt att få högskolepoäng för... Om nån känner sig hugad är jag klart intresserad av resultatet - det lär ta länge innan jag kommer till skott... :-)