fredag, oktober 02, 2009

En MYCKET dålig dag.

Om detta är sant är det hemskt. Tragiskt, eländigt, sorgligt, förjä...igt - alla negativa ord som kan kommas på.
Jag har en Mycket Dålig Dag.
Jag har insett att ljusterapin kostar pengar (vilket jag kunde förtränga tills första räkningen kom) jag inte har, mina barn driver mig till vansinne med att rätta varenda milimeter av sagda ord och lite till, jag är superfrustrerad över att jag lät mig luras till inskrivning på MiROi-skräp-kurs, och ännu mer frustrerad över att de jobb jag vill ha inte är lediga och att jag ännu inte fått besked om när/hur jag kan börja plugga. Jag är irriterad över livet i allmänhet och synnerhet - och så detta.

Snacka om körsbär.

Bara så att ni vet så är det ruskigt synd om mig.

2 kommentarer:

Blue sa...

Jag tänkte ta ljusterapi en gång i tidernas begynnelse, men inte av samma anledning låter det som. Utan för att jag blir apdeppig varje höst. Var där och kollade, de förklarade - och sedan sa de att jag var tvungen att vara där på morgonen mellan 05:00 och 07:00 i TVÅ VECKOR för att det skulle ha någon verkan.

Som den extremt morgontrötta människa jag är kalkylerade jag genast ut att höstdepp var bättre än 14 dagars uppstigning 04:00...vem vet om det var ett bra beslut...jag provade det ju aldrig ;o)

Men du, vad är anledningen??? Hjälper det mot Rosacea...20 minuter...vill veta. Jag är trött på alla hudsjukdomar nu.

Kram (och lite välkommen tillbaka - jag hade inte riktigt fattat att du var tillbaka...om än sporadiskt vad jag kan se)

:o)

Lollias sa...

Psoriasis - tror dom. Jag hade en släng utslag för dryga 7 år sen och då var det ABSOLUT INTE psoriasis. Så jag vet inte om de (läkarna) egentligen vet vad jag har, men vad det än är för slags utslag funkar det bra med lasarettssolarier (max två minuter åt gången) för att få tillbaka armbågar mm som jag är van att se dem. Nackdelen är att jag numera har solränder på delar av kroppen jag ALDRIG NÅGONSIN haft solränder på, och jag tycker INTE om att ha solränder där.
Solränder ska man ha efter ringar, klockor, sandaler... men inte efter underkläder. Sådeså. Dessutom misstänker jag att jag kan vänja mig vid att faktiskt vara solbrun (vilket inte händer ens på sommaren. möjligen händerna, fötterna och vänster axel) och det vill jag inte. Jag trivdes bra med att vara blåblek nordbo. :-(
:-)

Vi ska nog inte ropa hej ännu... kanske liiiite, men antagligen sporadiskt. Mest troligt. :-D