fredag, september 28, 2007

En röd tröja

är vad jag burit idag. Två, för att vara exakt.
Kedjebrev är bland det tråkigaste jag vet, men för en gångs skull skickade jag vidare till nästan alla i @boken!

"In support of our incredibly brave friends in Burma; May all people around the world wear a red shirt on Friday, September 28."

Tyvärr öppnade jag min snabellådda väldigt sent, och jag tror inte att så många av mina mottagare hann uppfatta det hela... Men jag blev glad över inslagen om de röda tröjorna på TV under dagen, det känns ändå som att vi var några stycken. Och ju fler desto bättre!

Ett enkelt men väldigt tydligt sätt att visa världen att vi faktiskt bryr oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag var också lite sen med att upptäcka hela den där röda tröj-grejen, främst pga att jag satt isolerad och pluggade hela dagen igår, men jag hade av en slump redan en röd tröja på mig, så det gjorde inte så mycket.

Anonym sa...

Jag hade röda trosor, räknas det?? :-)

Lollias sa...

Trosorna räknas om de syntes. Och svaret på den vill jag nog inte veta... *S*