lördag, juni 13, 2009

Så fel det kan bli

Jag tar på mig alldeles för mycket. Därtill kommer det som folk lägger på mig, antagligen av vana; att jag "alltid ställer upp". Nu har jag tagit på mig något som jag trodde att FAMILJEN skulle kunna ha glädje av, inte för att jag själv så hemskt gärna ville utan för att jag trodde att det skulle kunna bli ett familjeintresse.
SÅÅÅÅÅÅÅ fel.

"Det här gjorde du BARA för att DU ville."

Jahapp.

...

Tydligen ska man vara fullblodsegoist. För om jag BARA gör det JAG SJÄLV vill, utan att försöka inkludera nära och kära, behöver jag ju inte må dåligt över oförtjänt skit. Då kan jag åtminstone må bra av att göra nåt jag faktiskt vill göra. Att må dåligt av att göra nåt jag inte jättegärna vill göra är bara korkat.

1 kommentar:

Norr sa...

Vill dom något över huvud taget, eller är det brist på kommunikation?
Att agera egoistiskt är oftast inte bra men kan ibland funka som väckarklocka.
Ta inte åt dig av "knasiga" reaktioner.