onsdag, juni 03, 2009

Trädgård?

Vet inte om det ens kan kallas trädgård. Gräs finns, om man letar noga bland mossan och klövern och vad-det-då-är, liksom några träd - men inte är det mycket till arrangerat eller planterat. Altanen blev KANON, så nu har vi äntligen en uteplats värd namnet, och min lilla lönn växer lite för varje år, men sen är det inte så mycket mer. Barnen fick måla stenarna/asfaltsplattorna (eller vad det då är) i lite glassinspirerade färger förra sommaren, och det livar upp, och jag har äntligen gjort ett litet jordbuggs-/smultronland, så ett myrsteg i taget kanske det kan bli nåt. Kompost-wannabee-högarna ska avskaffas - bara 90% kvar. :-) Björkarna och framför allt rönnarna ska bytas ut mot lönnar allt eftersom de dör.

Drömmen vore en stor gammal hägg (för den vackra stammens skull), ett körsbärsträd och ett vattenfall med tillhörande prunk. En stor gammal pil vore inte heller fel... Min mammas moster i Göteborg hade ett ENORMT pilträd på gården, och inuti vattenfallsgrönskan hängde en gunga - snacka om barnparadis!

Det här kändes som det minst intressanta jag skrivit.
Jag går och hänger tvätt.

2 kommentarer:

Norr sa...

Jag håller med dig om att altanen är mycket fin (kanske fel ord). Lite mossa och klöver är väl ok om nu inte vill ha en golfgreen.
Tänker du verkligen vänta till rönn och björk självdör? Det lär nog dröja :-(
Nu har du fått något närmare sök för din nyfikenhet. :-)

Lollias sa...

Alltså. Uschhhäckta en kanske korkad blondin, men det där gav mig inte ens i NÄRHETEN av ledtråd!
Iofs altanen... möjligen en inställd "taklagsfest" på den? Skit. Inte snällt.