torsdag, maj 08, 2008

Följetongen fortsätter - del 3

Som sagt, IKEA blir inte bättre.
Vi beställde den lilla skåpdörren till tvättstället, och när jag ändå beställde passade jag på att få hem två klädlådor till.
IQ fiskpinne fattar att en tung dörr krossar papperslådor. Den/de ur IKEA-personalen som packade min låda har sålunda lägre IQ än så.
Ett av locken till lådorna var demolerad... Suck. Ännu ett samtal till IKEA. Ännu en gång en telefonröst som inte ber om ursäkt. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

*resignerad suck*

Nåväl. Vad är väl en bal på slottet...?

3 kommentarer:

Blue sa...

En bal på slottet med Ingvar Kamprad som Prince Charming? ;)

Corundum sa...

>>blue>> Haha! :P

Alltså... Det går inte så bra för dig i din dans med IKEA, inte sant Lollias?

Allvarligt talat, tycker synd om dig. Hoppas det löser sig snart!

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com <-- nytt inlägg idag!

Lollias sa...

Kamprad... *garv* Jo, det vore en syn, det! *garvar mera*

Jag tordes inte ringa till IKEA förrän igår (fre), är sååååå less på att höra mig själv vara arg. Det kommer nytt lock med posten tillsammans med en returlapp för gångjärnspåsen. Det bidde ju en påse över från dörrarna till garderoberna.

Dessutom funderar jag över logiken; dagen innan vi for till Haparanda skaffade jag mig ett medlemsskap i nämnda butik samtidigt som jag anmälde mig till kundpanelen. MEN - för att aktivera mig i panelen ska jag visa upp mitt medlemskort i kassan. Problemet var bara att jag inte hade fått mitt kort ännu (så fort går det inte, inte till lappland. En omöjlighet.)! Hur ska jag då kunna aktivera min panelplats? DÖÖÖÖÖÖ! Nå, efter att deras IQ-befriade konstruktörer bevisat sin IQ-befrielse i o m HomePlanner-programmet är jag inte längre förvånad.