onsdag, maj 28, 2008

Nya jobbet

Jahapp. Så var man i målarbranschen... Hann vara arbetslös i en vecka, har arbetat i en och en halv. Jag trodde inte att det kunde vara så kul med färg! Ett års anställning + nästa sommar; det är inte fy skam i dagsläget! Och helt utan utbildning... fast med ett brinnande intresse ska det nog gå hur bra som helst, och jag ser fram emot att aldrig bli riktigt fullärd. Det är spännande varje dag på jobbet, jag har kanonbra arbetskamrater och kommer att få LÖN - kan det bli bättre?

Enda smolken i bägaren är att jag jobbar till fem och sålunda inte har mycket tid över till att vara social. Barnen och maken går i första hand, dansen i andra - sen får det övriga vänta till helgerna (som är uppbokade med hur mycket som helst hur länge som helst)... Två veckor semester i år är inte heller det mest spännande jag varit med om, men allt går. Maken är hemma i sju veckor, så barnen får vara lediga och det känns viktigare än min egen ledighet. Dessutom inte helgjobb annat än under högsäsongen, och det är inte heller helt fel.

Men... det innebär att mitt bloggande får hamna i fjärde hand, så ni får stå ut med rätt sporadiska inlägg hädanefter. Förhoppningsvis finns ork även för nattsudd framför datorn, men efter en hel dags vara-glad-och-trevlig-med-alla-kunder blir det lite lätt vacuum i huvudet. Eller bommulligt, eller vaddigt eller nåt.

Jag fortsätter läsa mina favvo-bloggare och kommer att prioritera kommentarer där istället för egna inlägg här. Förhoppningsvis förlåter ni mig för frånvarande närvaro... :-)

5 kommentarer:

Blue sa...

Jag är inte helt säker på att jag kan vara förlåtande i en sådan här situation.
Det är ju en katastrof, fullständigt jämförbar med Kina...eller Burma.

Men grattis till jobbet ;o)

Lollias sa...

KRAAAAAAAM!
Jag önskar att man kunde skicka kramar via internet - kanske en affärsidé för nån fyndig mska?

(Eller var det kjamizzzzzz? ...) ;-)

Blue sa...

Definitivt kjamizzzz ;o)

listoplisto sa...

Gjattizzzzz till jåbbät bejbi!!!!

*S*

Lollias sa...

PUSS! (Menar ju självklart Pözzzz...)