tisdag, februari 03, 2009

Apropå söta sovande barn

så behöver jag "Tjorven & Mysak" i ljudform, eftersom minsta sonen bestämt sig för att se hur långt ett kassettband är. Bandet gick inte att rulla in igen, det har t o m blivit en knut på det (hur han då lyckades med det?)... Någon som har några idéer?

- - -

Nu tänker jag skriva det som jag EGENTLIGEN skulle skriva...

- - -

Så blir man kanske arbetslös igen då. Jag är inte uppsagd, men imorgon får jag veta hur min framtid ser ut på just detta jobbet. Jag tror fortfarande att jag får jobba till augusti, dock finns en liten möjlighet att mitt DRÖMJOBB kommer nerdimpande i min famn om någon månad... Jag tror jag har en aning om hur jag ska göra. :-)

Det skulle dessutom, som en fantastisk bonus, innebära att jag skulle få mera tid över - gissa vilken blogg som skulle prioriteras??? :-D

4 kommentarer:

Corundum sa...

Hårda bud! Vad jag kan hitta så är filmen inte så svår att få tag på, men med ljudboken var det värre. Tyvärr! Jag har bara sökt några minuter, men är ganska van vid att hitta ljudböcker. :/

Jag håller verkligen tummarna för dig när det gäller jobbet. Lider med alla det går dåligt för under denna ekonomiska mörkerperiod.

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Anonym sa...

...hoppas verkligen du får behålla jobbet !


...PDX413

Lollias sa...

Jag tror nog att jag är kvar åtminstone över sommaren, fast man vet ju aldrig. Och om drömjobbet bleve ledigt kommer jag självklart att söka det - skulle jag få det är valet inte svårt! (Himmmmla fin blandning av tidsformerna där!)

Jag har konstaterat att jag inte är gjord för heltidsjobb - jag hinner ju inte med livet! 65-70% vore perfekt, men med nuvarande skräpregering är det ju straffbart så det är nog inget att tänka dess mer på just nu.

Blue sa...

Näe Lollias, jag hoppas verkligen inte att du får drömjobbet. För om du inte får det så kan vi sitta och gagga på din blogg hela dagarna.

Öh...skämt! Klart jag vill att du ska få drömjobbet oxå...när vet du när vet du när vet du?

*håller tummarna*

PS: Utmaning på min sida!