söndag, februari 22, 2009

Lista från Listoplisto...

Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
Om personen som taggade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar. Fast det är ju urkorkat att skriva så eftersom första frågan faktiskt är vad jag heter!

1. Vad heter du?: Jaha. Ska jag svara på frågan eller lyda instruktionen?
2. Ett ord på fyra bokstäver: Larv
3. Flicknamn: Lavenda
4. Pojknamn: Leonard
5. Yrke: lägenhetsrenoveringsbutiksbiträde?
6. Färg: ljung
7. Klädesplagg: läderbyxor
8. Mat: Lars-agne (lasange, alltså)
9. Sak i badrummet: leksaker
10. Plats/stad: "Lilla stugan"
11. En orsak att vara sen: laurahöns i trafiken
12. Något man skriker: LYSSNA!
13. Film: Lycket väsen för ingenting (nöden har ingen lag...)
14. Något man dricker: lingonmjölk (inget för mig, dock)
15. Band: Lennox´ Eurythmics (den där nöden, som sagt...)
16. Djur: Lynx Lynx
17. Gatunamn: Ladugatan (finns säkert nånstans)
18. Bil: Lada
19. Sång: Living on a prayer (Bon Jovi)
20. Aktivitet med mer än en deltagare: långprommis med familjen

Bara för att det kom från dig, Listoplisto!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tar mig friheten att sno denna (jag är inte bara lite fräck, jag) :-)

Lollias sa...

*garv* Nä, du är inte lite fräck! Jag är inte så pigg på att utmana och skicka vidare, så jag tycker att det är ett sunt tänk att glatt sno valda delar av andras! (Å jag tänker ju sno av dig nästa februari...) :-)

Anonym sa...

Bra, då är vi kvitt :-D Delade blogginlägg är dubbla blogginlägg.