fredag, april 17, 2009

Babbel

Jag börjar vara MÄTT på sjuka barn. Onsdag före påsklovet (vi "lovade" v 15) var båda förkylda och jag var hemma med dem. Söndag (påskhelgen) blev det både förkylt och magsjukt, så nu har jag varit hemma hela veckan. Tack och lov har magsjuketillbehören hållts i lämpliga kärl, så jag har inte behövt skura - men det är ändå brist på sömn och många famnsittande stunder...
Jag är MÄTT. Är de inte friska nog att vara på dagis/skola på måndag skriker jag.
HÖGT.
LÄNGE.

*gagagagagagagaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa*

Enda positiva med att vara hemma är att jag ÄNTLIGEN kom mig för att gå till frissan. Vi är bortskämda med att ha några frissor som jobbar kvällstid, så jag unnade mig tre och en halv (!) timme för att ta bort dryga tre dec (!) hår, färga, bleka och färga lite till. Så nu har jag inte längre en "laestadianfrisyr" med 15 cm utväxt, nu har jag en haklång page och KORT i nacken. Jag kommer nog inte att klippa så här kort igen, men nu har jag provat och jag är JÄTTENÖJD.
Tänk att lite (kortare) hår och lite färg kan göra så gott för själsfriden... :-)

2 kommentarer:

Corundum sa...

Nåh, Lollias! Du kan ju inte säga att du klippt dig i treåenhalv timme och sen inte lägga upp några bilder! Jag blir nyfiken ju. :)

Hoppas ungarna håller sig friska framöver för dig.

/jag.

Lollias sa...

Johopp, det kan jag visst det! Watch me... :-)