söndag, april 26, 2009

Ääääännnnnu fler tester...

Iddes inte kolla om jag fortfarande är "A Little Messy", för städning är och förblir ointressant. Eftersom jag inte VILL vara nåt annat än vit choklad gör jag inte om den heller.
Däremot provade jag den här igen, och har gått från Wannabeebloggare till Dagboksbloggare - fast jag kände inte igen frågorna sen förra gången. Och jag är nog hellre en Wannabee. Och korrekt grammatik är det SISTA jag skiter i. Och om ingen skulle läsa skulle jag nog lägga ner. Eller åtminstone känna mig ganska emmmsam i rymden... :-)

Vilken bloggtyp är du?
"Dagboksbloggare"
Din blogg är din offentliga dagbok. Du skriver om tentor, mensvärk, godissug, barnuppfostran, tandläkarbesök, ångest, spindelfobi och relationsproblem. Du skiter fullständigt i huruvida dina inlägg innehåller korrekt grammatik, kommatering och tangentbordsmissar. Din blogg är ändå bara till för vardaglig ventilering och att ingen läser den bekommer dig inte det allra minsta.

3 kommentarer:

Pankie sa...

Tja, det där med korrekt grammatik är ju ganska diskutabelt. Vissa talspråkliga formuleringar använder till och med du. Men det är skönt att du på det hela taget skriver korrekta,fullständiga meningar och inte använder modernt förkortningsspråk.

Lollias sa...

*garv* Jo, jag är inte särskilt konsekvent! Men jag är noga med att inte särskriva eller använda ”svengelska”, säger och skriver t ex inte ”e-mail” eftersom det finns ett svenskt ord (e-post). Dock hoppas jag att mina texter är läsbara ändå… 

Pankie sa...

Självklart är de läsbara. Själv har jag inte ens ambitionen att vara konsekvent. Försöker väl bättra på mina formuleringar då och då i alla fall.