torsdag, september 21, 2006

Hur gör dom?

Alltså - jag fattar inte. Hur i hela friden gör dom?
Jag ammar, inga tillägg eftersom sonen kväljer över ersättningen. (Annars hade jag definitivt låtit honom äta från flaskan också!) Den tid som min son ligger vid bröstet gör jag egna saker, som att sitta vid datorn eller lösa Sudoku. När han ligger själv, är hos sin pappa eller sover försöker jag hinna med allt det där som BORDE göras, så som att diska, tvätta kläder, plocka undan... Jag är ALLTID hopplöst efter! Och det TROTS att jag lever med en man som anser sig (självklart) ha lika mycket ansvar för det gemensamma hemmet (alltså inte "hjälper till" utan faktiskt bara GÖR) som undertecknad, och lagar mat, dammsuger, putsar fönster, osv.
Hur kan så många hinna med så mycket??? Många av mina vänner har tip-top hem, de hinner göra undan allt sånt där som hör städningen till och ändå vara småbarnsmamma och jobba. HUR GÖR DOM???

???

Varför är mina dagar så mycket kortare än deras?

Och viktigast av allt - varför jämför jag?

Inga kommentarer: