måndag, september 18, 2006

Mitt hjärta blöder...

... för än en gång har di blaue lyckats lura den svenska befolkningen. Vi lärde oss tydligen inget sist, när de lyckades köra Sverige i botten. Nejdå, nu ska vi - än en gång - se på medan den svenska välfärden rycks undan och de rika blir rikare. USCH!
Förhoppningsvis är de lika duktiga som förra gången på att hålla ihop den blå sörjan och därför överlämnar styrandet till de röda ganska snabbt, men jag är lur på att så inte blir fallet. De lär nog hålla ihop oavsett. Kosta vad det kosta vill.
Jag "ser fram emot" sänkta barnbidrag, höjd dagistaxa, dyrare tand- och läkarvård, gräddfiler för de som inte behöver mera pengar...

Jag hoppas samtidigt innerligt att jag har fel. Humlor kan enligt all vetenskap inte flyga, och sålunda är förhoppningsvis detta en politisk humla.

Inga kommentarer: