fredag, november 24, 2006

Bollen är rund (?)

18 knattar på en fotbollsplan. Alla jagar EN liten boll.

Hmm...

...


Egentligen borde jag inte säga mer än så. Jag tror att du fattar var jag är på väg. Men min vana trogen är jag övertydlig och fortsätter.

Fotboll. Ishockey. Bandy. Alla sporter där det finns fler än två pers: Jag har ännu inte fattat grejen! Varför i hela friden skaffar man inte fler bollar (puckar, what ever)??????????

Jag gillar knattefotboll och knattehockey och liknande, åtminstone i de fall där det finns en vettig tränare som ser till BARNENS bästa och inte till den egna äran. (Underförstått; där tränaren jobbar med barnens boll-tjosan och självkänsla och inte jobbar med att få ett stentufft lag med minivuxna som ska vinna till varje pris)
Jag är inte särskilt förtjust i att en hel stadion blir totalförstörd av galna vuxna människor som egentligen slåss om EN BOLL...
Det börjar med 11x2 vuxna som springer efter bollen. Men då dessa 22 vuxna inte fixar att göra så som den vuxna publiken vill (och de vill ju dessutom olika) blir den vuxna publiken arg. Helt otroligt.
I vissa fall tar vuxna publiken ut aggressionerna på stadion, på spelarna eller på övrig publik (eller döda ting i närheten). I vissa fall går dessa vuxna hem eller på krogen och tar ut ilskan där. I vilket fall blir resultatet detsamma - IQ fiskpinne!

Varför inte ge dessa märkliga vuxna en boll vardera? Då slipper vi
a) taskig "underhållning"
b) trasiga döda ting
c) trasiga människor (publiken, spelarna, familjen, krogbesökarna)
som direkt följd. Indirekt kanske vi t o m kan få lite kvalitetsprogram på TV - fast det är väl som att hoppas på fred i världen...

(Och apropå TV - de som ställer in barnprogram för att visa sport borde halshuggas!)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är oschysst att förutsätta att en fiskpinne är korkad... *S*