måndag, november 20, 2006

Snö i kubik och kvadrat

Tänk att snö kan vara så skrivvärt... Än en gång får min blogg detta tema. Frågan är ju då om jag gillar eller ogillar snö? Ingen aning, tyvärr, kanske nåt slags hat-kärlek?

Det har varit en fantastisk tomtehelg - Tomtarnas Vinterspel har för fjärde året i rad dragit rekordpublik. Både min man och jag har varit "barnlediga" från spelarbetet, och att bara vara där som publik och för att återse alla underbara tomtar var riktigt roligt. Perfekt temperatur med mild blida gjorde alla på bra humör - det saknades bara lite solsken.

Idag är det dock tristare väder... Jag har aldrig tidigare upplevt att snön är statisk, men det är den nu. Märkligt! Fastnar precis som frigolit, helknasigt!
Är det månne nåt nytt eller är det bara jag som inte sett det förr?

Inga kommentarer: