måndag, november 13, 2006

Skriva eller dö

Nä - riktigt så allvarligt är det inte. Men nog finns det få lika bra sätt att bota nedstämdhet!?
Jag kollade igenom min diktsamling häromdan, och det är länge sen jag skrev nåt. Bra, självklart, om det betyder att jag inte mått dåligt nog att behöva skriva, men risken är ju att jag inte haft TID att skriva. Jag tror tyvärr på det sistnämnda.
Jag hade velat skriva MASSOR av bloggar, och jag kommer alltid på massor av fiffiga blogg-ämnen när jag är LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅngt bort från en dator... Bajs. När jag väl sitter vid datorn och har öppnat min blogg är det tomt och tyst i mitt kontor. Hjärnans pratkvarn t o m håller andan bara för att inte ge mig ens en skugga av inspiration. Dubbelbajs.
Idag har jag både tid och inspiration. Tyvärr inte så glad inspiration, men ändock.
Alltid något.

Inga kommentarer: