fredag, augusti 24, 2007

Kaffe

Nu har jag slagit igång vattenkokaren för tredje gången. Kanske att jag lyckas dricka kaffe den här gången?
Jag vet inte varför jag gör så, men det händer alldeles för ofta: jag sätter igång vattnet, går ifrån och gör nåt annat och glömmer bort kaffet.
*paus för att göra kaffe*
Det är rogivande med kaffe. Det hade antagligen funkat precis lika bra med vad-som-helst, men i mitt fall är det snabbkaffevarianter som gäller. Gärna Cappuccino med tillbehör. Tyvärr har mitt märke börjat svamla med "extra mycket skum" vilket är totalt värdelöst, men de andra märkena går inte att dricka (tycker jag) så då får jag stå ut. Den med choklad är helt ok, och skummar inte sååå onödigt mycket. (Varför är det så viktigt med skum, förresten?)

Jag ringde faktiskt och klagade, eftersom jag inte kommer överrens med det där jämrans skummet. Det klumpar sig och blir slemblubbor i munnen - inte trevligt alls. De hade en lyrisk testpanel, och beslöt därför avskaffa den gamla varianten. Den som var god. Suck...
Egentligen är det korkat med testpaneler. Den som vill vara med i en testpanel är ju redan från början positiv till det nya, och borde därför anses som jävig. För att testpaneler ska funka borde den ju bestå även av såna som INTE vill vara med, som INTE vill testa nytt, för att få ett rättvisande resultat! Hur man sen, rent fysiskt, ska få dessa icke-intresserade att delta är en annan diskussion, och inte mitt problem. :-)

Jag är en konservburk. Jag gillar inte förändringar. Jag gillar att dricka min snabb-cappuccino med mindre skum. Jag använde BARA XXX-diskmedel, det enda som gick att diska med. Sen bytte de flaska - sa de. Helt plötsligt blir inte disken ren och mina händer blir fnöskangripna, kliar och spricker och... Jojo, bara flaskan. Och flaskans FORM gör att min hud reagerar - säääääkert. Alltså var jag tvungen att hitta ett nytt märke och det är varken roligt eller lätt.
Sonen fick leka med min mobiltelefon. Den var tydligen väldigt god att suga på, men telefonen kunde inte simma. Därför går den inte längre att få igång. Alltså måste undertecknad köpa en ny mobiltelefon... IIIIIIIIIIIIIIIIKKKKK! Vet ni hur svårt det är? Jag har haft samma telefon hur länge som helst, och kan menyerna och snabbtangenterna... Nu ska jag alltså lära mig nåt nytt.
Jag hade siktat in mig på en Walkman-telefon, men eftersom de har "designade" (läs urkorkade) knappar fick det bli en av annat märke. Suck...
JAG GILLAR INTE FÖRÄNDRINGAR!

Eller, jo, det gör jag, men inte när det handlar om små bekvämligheter, sånt som jag är van vid. Såna där småsaker som egentligen inte märks - annat än när de ändras.
Ta bara blöjorna - vi har haft samma storlek ganska länge, men måste lära om nästan varje nytt paket eftersom de ändrar märkning eller resårplacering eller... Samma gäller de kvinnliga motsvarigheterna, efter första barnet (två års lyxigt uppehåll!) hittade jag knappt paketen. Ny färg, ny form, nya material, nyttnyttnytt. ICKE TYCKA OM! BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Det är INTE okej att måsta välja HELA TIDEN. Nångång vore det trevligt att kunna gå till affären och köpa frukost, hygienartiklar och barnmat UTAN dessa ständiga "Nu är vi MYCKET bättre än förut!". Eftersom min inbyggda anti-reklam-klocka plingar konstant (återkommer om det i annat inlägg) blir jag bara trött över att måste försöka förstå vad som är så mycket bättre med den NYA kaviartuben, och vad som var fel med den gamla. Kan jag välja mellan samma produkt; gammal - ny, väljer jag självklart den gamla. Den vet jag ju att jag tycker om.

Stackars mig. Visst ääÄÄÄÄäär det synd om mig? *garv*

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, 'kränkt' av en kopp cappucino minsann, inte illa :-D

Anonym sa...

Haha! Det var faktsikt ett ganska roligt inlägg... Speciellt för mig som hänger mig åt det nya närhelst jag får chansen. :) När det kommer till valfrihet så blir jag dock ibland irriterad - ska det vara så svårt att åtminstone erbjuda ett "standardalternativ" för oss som inte bryr oss så mycket om tex vad våra kläder luktar? Jaja. Man får väl stå ut. Inte mycket annat att göra. Finns förresten en kul serie av Jan Berglin om valfrihet.
/Joar

Lollias sa...

*fniss* Jo, den var bra. Han har gjort många bra, denne Jan Berglin, det finns nån om BRA ställen som jag ska visa om jag bara hittar igen den. :-)

Lollias sa...

Och med "den var bra." menar jag Jan Berglins serie. Inte min blogg. Riktigt så självkär är jag inte. :-)
Å att bli kränkt av Cappuccino är inte så svårt, faktiskt. Framför allt som de säger att de ska skicka en kompensation MEN INTE GÖR DET! Se gärna inlägg om ESSKA.

angryinch sa...

Åh. Jag håller helt med dig ang. kaffet! Vem tusan vill ha det där extra skummet egentligen? Jag känner då ingen skillnad i smaken, men skummet väller över kanterna på muggen.

Jag har dessutom alltid två påsar pulver i muggen, alltså extra, extra mycket skum.
Jag brukar fylla muggen till hälften med vatten, sedan blanda i allt pulver och till sist fylla upp med vatten. Det blir mer jobb för kaffet, men mindre stök :)