torsdag, augusti 23, 2007

Länkar

Efter att ha gått min dagliga vandring bland favoriterna låter jag mig inspireras.
Är egentligen för trött, men skit samma. Det handlar om hantering av länkar, understrukna ord som transporterar läsaren till någon annanstans för att läsa/titta på något (o)intressant.

Jag citerar (1) mig själv:
"För att läsa länkinnehållet måste jag sluta läsa blogginlägget. Men jag vill ju inte läsa Aftonbladet eller journalisten med förföljelsemani, jag vill ju läsa xrob! Jag måste alltså bryta tankebanan som inletts för att läsa nåt jag egentligen inte vill läsa, och sålunda läsa om hela inlägget igen efter att ha läst länkbiten. Hmmm...
Jag gör själv precis likadant och länkar i början av texten. Jag ska nästa gång prova lägga länken sist. Då kanske fler ids följa den?
Fast det kräver å andra sidan mer av mig. Då måste jag skriva mera ingående vad det hela handlar om, och det blir ju jobbigt. Det är ju MIN version av det hela som är intressant för mig att blogga om, inte länkkällans.
Äsch."

För att nu testa denna tes måste jag alltså skriva nåt som reaktion på något.
...
Jaha. Som vaddå?
...
Ids inte skriva om (2) Tintin och Astrid Lindgren och kränkningar. Jag blir bara SÅÅÅÅ trött. Behöver inte bli tröttare, måste kunna slutföra detta inlägg.
...
Jag skulle iofs kunna berätta om att vår yngste son nu är världskändis i hela Visby. (3) Det ni! Det fanns lite mer text (4), men den var inte så intressant. Jag menar, vem bryr sig om text när man får sin son på "löpet"? *S*

Nåväl. Ett experiment som bara var jobbigt. Jag fortsätter definitivt med det tidigare systemet med inbäddade länkar i löpande text, nog så irriterande men skit samma. Det här var alldeles för jobbigt för att inlemmas i min bloggvärld.

(1) Xrobs blogg
(2) Expressens artikel om att Tintin kränker afrikaner
(3) Gotlands allehanda, sonen på förstasidan!
(4) Gotlands allehanda, lite mer text.

Inga kommentarer: