fredag, augusti 03, 2007

Jobbelijobb

Jaha. Så var ledigheten över... juni och juli gick fort, framför allt eftersom solen lyste med sin frånvaro. Det hade varit skönare att spendera denna sommar utomhus, men det funkar väl ändå, gissar jag. Förhoppningsvis kommer det fler somrar med sol. (Om vi nu inte, som jag fruktar, snurrat oss till Englands position och det regnar ständigt framöver.)

Idag skiner faktiskt solen. Inte helt fel. Fast idag jobbar jag...
Iofs bara halvtid, så jag åker hemåt vid 11 och ska inte klaga. Men den där solen hade jag ju velat ha för en månad sen, då jag skulle fixa i trädgården, hänga tvätt ute och låta lillskrutten vara ute utan blöja.

Egentligen borde jag byta signatur. Lollias är undertecknad och sonen, men nu är det ju två söner vilket borde resultera i Lolliasper, men det förvirrar väl bara. Att byta, alltså. "Knallo och -assarna" funkar inte heller längre som signatur för hela familjen, eftersom Jepspeps inte slutar på -as. Äsch. "Kasper och Jesper och Jonatan", kanske. Fast då blir det ju bara junioren istället. *djup suck* Äsch igen.
Dubbeläsch.

Vad betyder drömmar vari man simmar? Både jag, Jesper och min man var ute och simmade under vatten häromnatten. Jag minns att jag undrade varför Jepps var med, mycket märklig dröm i övrigt.

Nu har jag gaggat färdigt. Dags för kaffe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Byten av det slaget förvirrar nog mest. Fast iofs, jag har hetat XRob i snart 11 år, och folk beter sig fortfarande förvirrat, så det är nog hugget som stucket :-)

Lollias sa...

Såååå sant. Eftersom jag kallats Lollo sen jag gick i ettan (alltså "bara" 28 år sen) uppstår förvirring om jag skulle säga Lovisa istället. Och att jag varit gift i sju år och därmed bytt efternamn fattar folk inte heller. De letar fortfarande efter mig i telefonkatalogen under flicknamnet.
Omväxling förnöjer, men nån måtta får det kanske vara.... :-)