tisdag, oktober 21, 2008

Att bli rosa

kändes nästan otäckt. En storögd rosa tingest helt utan proportioner med hjärtan sprutandes omkring sig - det låter rätt mardrömslikt. Har ni tänkt på att många tecknade tjejer antingen har en tioårig kropp som får frk Tomb Rider att bli grön av avundsjuka (fast det gröna torde komma av att inga kroppsdelar kan befinna sig på anatomiskt rätt plats) eller också ingen kropp alls? Huvudet (som i båda fallen är horribelt mycket större än resten av kroppen) sitter direkt på... magen, kanske?

Jag är rätt allergisk mot rosa. Värsta mardrömmen (i garderobskategorin) vore att tvingas gå med rosa spetsklänningar ala gräddtårta med massor av rosa rosetter. Matchande rosa plastclips i öronen, rosa ögonskugga och rouge... Urrrrrrk!

Använder folk rouge, förresten? Jag har ju SÅÅÅÅ bra koll i sminkväskan; min hela arsenal består av en svart kajal, några röda läppstift och en svart, en blå och en grön mascara. Jag tror dock att både den blåa och den gröna har torkat. Det var ett tag sen de kom till användning... Är inte mycket för att sminka mig, det tar bara onödig tid och sitter inte särskilt länge. Tack och lov för min egen sminkös under bröllopet, gissa om hon fick slita för att hålla mig sminkad!

Ett något osammanhängande inlägg. Men jag försöker att hålla koncentrationen från skolans värld, jag känner väldigt starkt för att slå sönder nåt och för de sovande barnens skull ska jag inte göra det. Slå sönder nåt, alltså. Alltså försöka komma på nåt annat att tänka på. Bröllop är iofs inte fel... Kanske ska jag börja planera för tioårsjubileet?

3 kommentarer:

Corundum sa...

Något osammanhängande inlägg? :P Ärligt talat är jag inte helt säker på att jag förstår just någonting, hehe...

Vad har de rosa, tecknade figureran med någonting att göra? Jag vet vad du menar med att ha kroppar som gör en halvt förvirrad, halvt äcklad (som tex "Bratz", urk) - men hur kom du att tänka på det?

Och klockan ett på natten ska man inte vara uppe och grubbla, då ska man sova! :P Som jag sa i min andra kommentar till ditt andra inlägg för ett par minuter sedan - jag håller tummarna för att allt ordnar sig, så att du får lite sinnesro. Jag lider med dig. :/

/jag.
ordensmakt.blogspot.com

Lollias sa...

*tihi* Om du läste förra inlägget förstår du de rosa figurerna...
Jag brukar sitta uppe på nätterna, det är ju enda tiden jag har som inte upptas av möten, barn, hemmasysslor, socialt umgänge och liknande både trevliga och mindre trevliga pysslor. Och om jag inte satt uppe på nätterna skulle jag ju inte ha nån tid att blogga. :-)

Corundum sa...

Ah, nu hänger jag med... :)

Hm. Vet inte om jag ska säga att det är bra eller dåligt att du ägnar nätterna åt att sitta framför datorn... Men det är inte som att jag är i någon position att döma dig - det är inte som att jag föregår med gott exempel. :P

Fortsätt att blogga bara, så är jag nöjd åtminstone. Jag har min lilla blogroll på ett knappt tiotal bloggar, och när någon av dem inte uppdaterats på alltför lång tid så blir jag illa till mods! Illa.

Jaja. Om du nu har semester så har du inte någon ursäkt att INTE skriva på ett tag... ;) Så kör hårt! Och ha det fint.

/jag.