måndag, oktober 27, 2008

Helgpyssel

Vi har varit på resande fot under helgen... Jag vet inte om jag börjar bli gammal eller om jag bara är slö - det blir bara jobbigare och jobbigare att åka iväg! Själva resan är jobbig, jag blir stel och som träig i kroppen, och att sova i annan säng är jobbigt för rygg och ofta för skelettet - jag är inte direkt bortskämd med extra luftkuddar varför det ofta gnaaager både här och där och oavsett hur jag ligger. Att sedan komma hem är underbart, men då ska det tömmas väskor och sorteras och packas undan rena kläder och väskor - det är ju skitjobbigt! Sortera tvätt må va hänt, men just att plocka undan det som inte är använt känns blä. Å sen är det nästan alltid jobb dagen efter, och när man känner sig så där dagen-efter är det inte roligt att kliva upp i ottan för att jobba.
MEN... Jag har semester.
HELA veckan.

Underbara semester...

3 kommentarer:

Corundum sa...

Hm. Var har du varit och rest, någon spännande stanns? :) Kan vara värt lite o-komfort om det är ett roligt resmål... Lite sämre om man bara ska på något jobbrelaterat kovent i skövde som genererar ett antal timmar i bil eller tåg.

Hoppas du får en bra semester!

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com (uppdatrd x2 senaste dygnet)

Lollias sa...

Semester... vet inte vad som godkänns under den rubriken. Maken är sjuk, barnen uttråkade och jag frustrerad över allt som jag skulle vilja göra men som jag inte kan/hinner/orkar. Det slutade med att vi inte gjorde nåt alls, vi "bara var" hela högen. Det är iofs inget fel i det, men det känns lite... litet.

Corundum sa...

Förstår vad du menar med "litet", men det blir inte alltid som man tänkt. Och ibland får man nöja sig med det lilla, antar jag...

Suck. Någon dag ska jag skriva ett inlägg och förklara en massa saker. Men bara tro mig: jag vet hur det är att få nöja sig med saker. :/

Hoppas att du fått vila ut lite iaf.

/jag.
ordensmakt.blogspot.com (uppdaterad idag!)