onsdag, oktober 15, 2008

D-vitamin

Beklagar, men datorns grafikkort hade gett upp.
Efter att ha skrivit om misshandeln av våra barn känns det mesta futtigt, men jag såg ett inslag på TV nyss om D-vitaminintagets påverkan och det kändes som ett trevligt ämne att skriva om...

Vetenskapsmagasinet (eller vad det då hette) pratade med en massa forskare lite här och där i världen som alla kommit fram till att D-vitamin är viktig för vår hälsa. Framför allt för oss som bor på mindre solrika områden är extra D-vitaminintag ett bra sätt att undvika alla möjliga krämpor, och jag låter mig luras: Jag kommer att köpa D-vitamin i någon form och dela ut till familjen. För tänk om det är så enkelt? Jag gillar enkla och snabba lösningar, och den här känns klart lockande.

Här tappade jag inspirationen...
Återkommer KANSKE med länkar till nån som skrivit nåt vettigt om D-vitaminer.

Inga kommentarer: