söndag, juni 17, 2007

Årets lögn (ännu en test)

You Are a Little Messy

You aren't the cleanest person in the world, but you're definitely not a slob. You clean up when you have the time, but you're realistic about what you can get done. Generally, you're pretty organized and tidy - though you may have a few hidden messes. You eventually get around to making things spotless, but you do it on your own schedule!


Eeeeeh... Jag städar när jag har tid. Dvs ytterst sällan. (Tack och lov är vi fler i familjen...) Jag lever efter filosofin att dammet faktiskt är så väluppfostrat att det väntar tills dess att jag tar mig tid att ta hand om det", även om det emellanåt attackerar hälsenorna ur hörn och vrår när jag går förbi.
Min skorpion-sida gör sig tyvärr påmind; eftersom jag faktiskt avskyr att det är stökigt är jag sällan hemma.

Jag är hyfsat organiserad och prydlig - men latmasken är starkare och tar över. ALLT i mitt hushåll MÅSTE ha en egen plats. Tyvärr har inte allt det, och eftersom vi är flera i hushållet (och de har inte fattat vilka saker som faktiskt HAR en plats) är dessa platser ibland upptagna av annat, vilket gör att platsägarna hamnar någon annan stans, vanligen i ett hörn, i en av tusen kartonger i diverse hörn, eller på köksbänken. Pedanten i mig skriker och gormar över hur gryllit det är hos oss, men latmasken tar då väskan och åker och hälsar på någon annan, som inte har det lika stökigt.

Jag skulle inte överleva att hälsoinspektionen kom hit och mätte värden... Vårt hus skulle säkerligen bli stämplat som hälsovådligt, och det i sig stör mig inte lika mycket som skammen i att ha ett sånt hem. (Båda stör mig, alltså, men det senare mera än det förra.)
Det finns en massa konstiga engelska program, och det där där det kommer in en kvinna som drar ut ALLT ur huset och sedan inte släpper tillbaka mer än 10% skulle DEFINITIVT göra nytta hos oss. Fast jag skulle inte överleva att rensa bort 90% av gryttlet som finns i huset, men helt klart skulle jag fixa 50% med lite hjälp. (Jo, jag är optimist, men det är så mycket roligare att leva så.) Det finns också en serie där en biolog-tjosan kommer in och lägger AGAR-plattor på diverse ytor (toa, vask, dusch...) för att sedan säga om där är rent eller inte utifrån livsmedelsverksnivåer. Det hade jag inte överlevt, hade inte pallat att se resultaten i skräck över att det inte är så rent som jag tror.

Jag vet visserligen att ingenting nånsin är så rent som vi tror, och det är nog lika bra att vi tror att det är rent. Har gått en R3-utbildning för några år sedan, och det var inte hälsosamt för en med tendens att bli fanatisk. Tack och lov för lilla latmasken! Den hindrar mig från att bli hysterisk... Lättare och lugnare för alla familjeparter att jag inte städar så mycket, så noga och så ofta som jag EGENTLIGEN skulle vilja, även om jag istället städar allt för sällan...

Mera test!

Inga kommentarer: