fredag, april 13, 2007

Filmnoja

Efter att ha läst listoplistos senaste inlägg i bloggvärlden ang Stormfilmen i Kiruna gråter jag en skvätt. Stoooooora, blanka, skimrande tårar som faller...
INSE - jag hade kunnat vara med i den filmen!!!!!!!!!!!! Liiiite häftigt att träffa t ex Ingrid Bergmans dotter och dotterdotter (vars barn blivit "barnvaktade" av IBs dotter, enligt NSD). Men eftersom jag lovat min son att inte vara med i någon fler film, så är det bara att bita i det sura, mögliga, ruttna, maskstungna äckeläpplet och tugga naglar så blodet sprutar. Å le och låtsas som att det regnar varje gång någon pratar om filmen. *gagagagaggaaaaaaa*

För den som inte vet vad jag pratar om (dvs alla utom typ 30 pers) kan jag berätta att jag faktiskt är med i en skräckfilm... *taraaa!* Ni hittar mer om den här. Jag är definitivt inte någon teatermänniska, är totalt värdelös på teaterscenen (har försökt flera gånger), men FILM är något HELT annat! DET ÄR SKITSKOJ!!!
Till saken hör att under en större träningshelg inför vår senaste dansrevy kom en av killarna från Stormfilmen ner för att "casta" (fiiiina ord) dem av oss som var intresserade. Jag hade ju lovat sonen att inte vara med i någon fler film, och lät därför bli att gå in till dem... så kommer killen ut och efterlyser "något äldre tjejer också" och tittar på mig - *GAGAGAGAGAAAAGAGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA sjrsaljkgbioua blhjasgpinom, öläåpölpäol* (Översättning skulle fräta sönder skärmen, beklagar.) Det där äpplet blir bara äckligare för varje gång någon pratar om filmen, kan jag ju meddela.

Det regnar, regnar...

I nästa liv ska jag bli filmskådis och åka till Hollywood. Eller Holy Wood, som Terry Pratchett skriver om i boken "Rörliga bilder". En mycket läsvärd bok, för den som gillar fantasy och allegorier. Bästa hittills är iofs "Små gudar".

Å när jag nu pratat om annat en stund kan jag kanske låtsas som att det duggar. Ösregnet får stå i garderoben en stund. :-)

Inga kommentarer: