måndag, april 09, 2007

Rosa skor

...finns med på xrobs sida när jag slöbläddrar bland mina favoriter denna soliga påskledighetsmorgon. Jag förfasas över
1) ROSA!
2) Priset
Eftersom jag fortfarande befinner mig i 80-talet och följdaktligen anser att allt som kostar över 100 spänn är DYRT, är det bara märkesbögar* som lägger ut såna pengar för annat än specialbeställda skor.
3) gympadojjor
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiIIIkk!
Har inte ägt ett par sedan Indien-resan -93. Och det är jag stolt över!

Ska man nu vara petig är inte skorna rosa. De är svarta, med grått mönster å rosa detaljer. Men det är nog.

För att så tillslut komma till pudelns kärna, alltså varför jag skulle skriva allt bladder hittills, så har världen bestämt sig för att tjejer gillar rosa. Allt som är "flickigt" är rosa.

ALLTSÅ ÄR JAG KILLE.

Jag tänkte först skriva (i ett försök att vara ironiskt rolig) att jag, "trots att jag fått två barn, bevisligen inte kan vara kvinna eftersom jag aldrig gillat rosa", men det sket sig eftersom jag faktiskt inte har fött mina barn.
De har befunnit sig i min mage, de har visat sina fantastiska lemmar i ultraljudstjosanmonitorn, och de har skrivits som mina och min mans, men jag kan, om man ska vara helt ärlig och petsupernoga, inte vara helt hundra på att de faktiskt är mina. De ser ut som min man och mig, och jag vet att de är mina, men för diskussionens skull... :
I korthet - Kejsarsnitt, sövd, jag somnar och när jag vaknar har magen försvunnit och ersatts av mini-pyren i neo-rummet**.

*nu var det säkert någon som tog illa vid sig... hm... ber de homosexuella männen om ursäkt, det var inte meningen att sänka er. (obs; i denna sista mening är jag INTE ironisk!)
** Neonantal, nåt sånt, har att göra med att barnen är pluttsmå när de kommer ut. Handlar oftast om barn som är yttePYTTEsmå, mina var med sina 2.009 och 1.974 gram mera "bara prematura". För tidigt födda, alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmmmm. Undrar just vad det resonemanget säger om mig; En kille som gillar rosa? :-P

Och jag skulle aldrig få för mig att betala 800 spänn för ett par såna där skor jag heller. Men jag vill fortfarande ha dom! Kanske främst för att symbolerna är hämtade från ett av mina favoritrockband, HIM :-) Länk här: http://www.heartagram.com/

Lollias sa...

Aha... Jag gissade att stjärnan med hjärttopping var nåt special, klart kul med ordet "heartagram", jag ska "se om jag kan höra" nåt av dem vid tillfälle. :-)

Lollias sa...

Nå jooo... vad säger egentligen den rosa attraktionen/repell...(vad heter det då? Motsatsen, i vilket fall)? :-D

(Attrahera - repellera, hur böjs det?) Förhoppningsvis att vi båda är tacksamt befriade från historiska bojor av kvinliga/manliga könsroller, och att våra själar är fria... :-P Visst låter det fint?