tisdag, april 22, 2008

Och hela tiden kom det bara mer och mer och mer...

För den som inte är lika kulturellt berikad som jag kan jag berätta att rubriken citerar Euskefeurats låt "Mer och mer och mer". Lyssna och lär... :-)

Och vad jag menar med rubriken följer nu:

IKEA har jag namngivit. Då borde jag ju, logiskt, även lämna ut namnen på ett SUVVE företag? Så för alla som behöver inhandla en ny spillfri mugg till barnen kan jag med värme rekommendera ESSKA - hur bra som helst!

Rapport i spröjshistorien: Vi fick ytterligare ett kuvert igår. Med de ytterligare delar som saknades. Notervärt är dock att båda skicken gjordes i förtryckta kuvert som säger att "Vi (delarna, alltså, egen anm) borde funnits där från början", fast på engelska. Det för mig innebär att det är VANLIGT att delar fattas... inte särskilt bra reklam, eller hur?

4 kommentarer:

Corundum sa...

Euskefeurat är ju underbara! :)

Allvarligt talat, IKEA har verkligen inte skött ditt ärende bra... Att det krånglar från början är dåligt, men sämst av allt är ändå att inte be innerligt om ursäkt när felet upptäcks. Det förtryckta brevet är lite komiskt, men jag tycker ändå man får ursäkta dem. Med tanke på hur många varor de säljer så är det givet att det blir fel fler än en gång. Men på engelska? Billigt!

Jag var för övrigt tvungen att googla "suvve", och jag fick sannerligen inte många träffar! 'Suveränt', inte sant? Det är inte många som använder det utrycket. :P

Jag ska slutligen passa på att progklamera lite för min nya blogg! Här hittar du den. Har börjat skriva oftare, men sänkt ambitionsnivån lite.

Har du tid över: lägg upp bilder på skåpen! Jag blir nyfiken.

Ha det bra!
/jag.
http://ordensmakt.blogspot.com

Lollias sa...

Jag ska inte kommentera att "suvve" skulle vara ett ovanligt ord, jag riskerar då att bli otrevlig. Å det vill jag inte. Däremot var det ju helballt att du fick söka betydelsen, klart kul!

Har redan läst lite i din nya blogg och tycker att den också är bra. Förstår problemet med att vilja göra "perfekta" inlägg - fast om jag försökte leva efter det skulle min blogg inte finnas och det skulle jag tycka vore trist - jag vill ju gärna tycka så här i "sajberspäjs". :-)

Ska lägga ut lite bilder så fort vi fått till handfatsskåpet, vilket torde hända under veckan som kommer. Återkommer!

Corundum sa...

Menar du att "suvve" inte är ovanligt? Jag går bara på det faktum att jag aldrig hört det förr och att jag fick så få träffar när jag googlade det. Rätta mig om jag har fel! :)

Kul att du gillar bloggen i alla fall. Tackar!

"Torde hända"? :P Hehe, jag håller tummarna för att det går enligt planerna, du förtjänar det faktiskt vid det här laget. Lycka till, jag ser fram mot uppdaterigar!

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Lollias sa...

Jag kommer ju alltid på att jag ska fota när skruttplutt gått och lagt sig! Skärpning utlovas. (Fast med reservation...) *S*