onsdag, april 16, 2008

SKIT-IKEA!

Den där skitexpediten multiplicerades!

Måndag gick jag tillbaka till affären. Samma tjej står i kassan när jag, varken trevligt eller artigt, förklarade läget.

"Ojdå, har DOM glömt att ta bort den."

Pappjävlaäggskalleidiot! Inte ens en jävla ursäkt fick jag! INTE ENS att hon kunde be om ursäkt för DOM som hade glömt! Förbannade krukväxt! (Fast det är orättvist att jämföra en sån kork med en oskyldig planta.)

Vi kommer inte att handla där igen.


Så till nästa elände:

Vi åkte till IKEA och köpte oss en garderob.

Jag började med att ta hem IKEAS HomePlanner eftersom jag ville undvika ev. misstag. Det är alltså deras eget program som bara kan hantera deras egna varor.

Jag satte in stommen och dörrarna, och fortsatte glatt med att peta dit extra hyllplan, tre klädstänger och äckligt många lådor. PERFEKT! Då skulle jag få plats med makens, mina och yngste sonens kläder längs ena väggen och få bort banankartonger, påsar, lådor... som hittills varit staplade lite huller om buller i sovrummet. Dessutom skulle maken slippa "stans fulaste möbel"; en 70-talsgrön byrå med måååååånga lådor. (Jo, den är ruskigt ful men så oootroligt praktiskt att jag glatt förlåtit den.)

Vi åkte till Haparanda - "bara" 60 mil tor - för att införskaffa garderoben och lite till. Dagen efter började vi montera...

Här kommer nu det rubriken handlar om:
När vi monterad upp garderobsstommarna ser vi att deras jävla skitprogram inte räknar med att garderobsdörren ska sitta fast någonstans! Dörrarna har standard-hål för standard-gångjärn, de har standard-höjd och är av standard-kvalitet - men att komma på tanken att dörrarna faktiskt ska sitta fast är tydligen för komplicerat för IKEAs programkonstruktörer!

TACK OCH LOV har jag en händig make, som byggde om garderobseländena så att lådorna skulle få plats. Annars hade vi haft två stora trälådor, tre små trälådor, en korg och en klädstång ÖVER. Nu blev det bara en klädstång över, bortsett från en jävligt irriterad jag.
Hade det varit upp till mig hade jag krävt att IKEAs personal kom hem till mig och rev skiten.

Nu har jag en "okejdå" garderob. Jag rymmer inte det jag hade tänkt, och dessutom är det en äckligt irriterande glepa mellan garderobsbotten och nedersta lådan. Jag avskyr döda utrymmen när det handlar om förvaring. Jag fick, än en gång, inte ens en jävla ursäkt från IKEA. Jag får tillbaka mina 39 kr för stången, men ingen kompensation och inte ens ett jävla "ursäkta".

Inte ens kan jag "njuta av utsikten" av de snygga garderoberna, eftersom det saknades spröjs i en av de fyra kartongerna...

(Bara för att glädja min "fanclub" ska jag lägga ut bilder på eländet när det hela är klart.)

2 kommentarer:

Blue sa...

Vi kan vara arga ihop. Du på expediter och IKEA. Jag på Skatteverket.

Jag är till och med för arg för att blogga om det, då fattar du hur jävla illa det är?

Jag är mest bara glad att du inte hade ihjäl expediten och därmed sitter inburad :o)

Lollias sa...

Om man är för arg för att blogga om det då ÄR det VERKLIGEN illa!!!
(fast då bleve jag ju genast ruskigt nyfiken...)

IKEA-följetongen fortsätter!