lördag, april 05, 2008

Skit-expedit!

Sonen har rivit sönder sina ullvantar (dyra som f-n). Båda paren. Han har dessutom glömt sina i höstas nya vantar hos mormor. Alltså måste jag köpa nya. (Det har kommit minst två dm med snö under natten, så vantar är ett måste.)
Jag åker alltså till samma affär som i höstas och sonen vill ha likadana som tidigare. Illgröna.
(Till saken hör att sonen gnäller och gnölar HELA tiden på väg in, i affären och på väg ut.)

Han gnäller över att det inte går att prova ordentligt för den där platsgrejen (larmprylen) och jag förklarar att kassa-personen tar bort den när vi har betalat.
Vi betalar och går ut.

Sonen gnäller över att platsgrejen fortfarande är kvar. Jag förklarar att det som är kvar är en plast"nit" som vi klipper bort när vi kommer hem...

När vi sen kommer hem och jag plockat fram saxen för att klippa bort "niten" ser jag att sonen sett alldeles riktigt - den där jävla larmgrunkan är kvar!!!

- - -

Vaddå inte hela världen? Det är för f-n värre!
1. Eftersom maken tagit fel bil kunde jag inte köra och låta skit-personalen fixa det (ingen bilbarnstol i lillbilen). När han kom hem hade affären stängt.
2. På fredag kväll hade vi planerat in vinmiddag, och jag kör inte dagen efter även om jag bara druckit ett glas.
3. Tredje part måste alltså skjutsa mig till affären! Alla barnen med i bilen...
4. Skit-affären har inte öppet på lördagar!
5. Jag kan inte gå på affären förrän på måndag eftermiddag. Ungen behöver sina - i fredags - inköpta vantar på skolan på måndag förmiddag.
6. JAG ska betala extra jävla soppa och jävla bök för att DE gjort fel!
7. När jag kommer dit med en LARMtjosan på vantarna... Spelar ingen roll att det är DE som gjort fel, även de som hör mig gorma kommer att anse att jag stulit dem. Varför har man annars kvar larmgrejen?
8. De kommer säkert inte att kompensera för obehag och extra utlägg!
9. Om de gör det kommer det vara fjant som tio spänn eller nåt.

JÄVLA SKIT!

2 kommentarer:

Blue sa...

Jag väntar nyfiket på hur det gick med skitexpediten och skitlarmet.

Hade du ihjäl dom o sitter i finkan nu för att det blev tyst?

;o)

listoplisto sa...

Jag tror hon sitter inburad...

*S*