onsdag, juli 26, 2006

Griddlar

www.griddlers.net - en mycket trevlig pysselsättning! Iofs har jag nog alltid gillat matematik, men den här formen är utomordentligt trevlig. Det fungerar hyfsat även med en hand, vilket innebär att när jag nu läst ut alla böckerna i bokhyllan (vilket även inkluderar att ha läst om Sandemos Isfolksserie) har jag ändå nåt att göra under amningen.
Hu! säger säkert några, amma framför datorn! Jo, det känns ganska hemskt att utsätta sina barn för datorns strålning redan som spädgrisar. Jag har dock gjort valet att för min sinnesfrids skull bortse från detta. Hellre lite strålning än en vansinnig mamma.
Det är numera, i mitt tycke, helt underbart att amma (se förra texten), men att bara sitta/halvligga rätt upp och ner är rätt trist. För att inte säga vansinnigt långsamt. Femåringen leker i sitt rum, bygger pussel och ritar och bygger med duplo, så han är inte särskilt brydd i mig. Att titta på spädgrisen är underbart, men i längden blir man mätt även på underbara spädgrisar.
Och jo, han är en spädgris. Han t o m grymtar, denna världens sötaste spädgris som inte bestämt sig riktigt för om han är en knähund eller inte. :-)

Inga kommentarer: