måndag, juli 24, 2006

Hur lång tid tar det att tömma en väska?

Ja, det kan man fråga sig. Jag tillhör dem som gärna tömmer packningen direkt vid hemkomsten, avskyr väskor som ligger och "mugglar" i hörnen... Hur lite man än packar ner innan kommer man alltid hem med femton extra kollin, i mitt fall ofta plastpåsar, och det är så skönt att tömma bort och titta på allt jox och skrot man burit hem. Ofta dessutom konstaterande att det mesta trots allt bara var smutstvätt.
Igår kom vi hem från en helgtripp till mina föräldrar. Vi var bara borta tre dagar, alltså inte såååååå himla mycket som landade i hallen när vi kom hem. Så till det som skymtas i rubriken - jag blev förvånad över att det faktiskt kan ta ett och ett halvt dygn att tömma fem plastpåsar och en väska! Helt otroligt!
Och när jag nu har skrivit två hela stycken om att packa upp, känner jag mig lite fånig. Alltså - mindre intressanta ämnen får man leta efter. Jag ska försöka göra bättring till nästa gång.
/Lo

Inga kommentarer: