fredag, februari 02, 2007

En himla massa braiga tankar

Tänk så många tankar som går förlorade varje dag?
Jag borde egentligen inte fundera på sånt här, det är lika konstruktivt som att fundera över var ljuset tar vägen när man släcker lampan, men...
Jag brukar periodvis roa mig med att försöka skriva ner sånt som ploppar upp i huvvet, men det är SÅÅÅ svårt att forma orden så att de låter lika vettiga på pappret som de gör i huvvet. Jag vet precis vad jag menar, och det är jättelogiskt i tankeform, men när det sen ska konkretiseras i bokstavsform verkar det hopplöst. Jag lyckas helt enkelt inte! Det är kanske därför min blogg ligger nere så mycket, kanske därför som jag inte skriver mera ofta?
Jag kommer ibland på SÅÅÅÅ bra ämnen att blogga om, och jag tror att de hade blivit riktigt trevliga bloggar - om de bokstaviserats. Men har jag då ingen dator i närheten har jag hunnit glömma vad jag tänkte när jag väl sitter in(b)loggad, och således bidde det ingen blogg. Det bidde inte ens en tumme.
Jag har tänkt att jag ska skriva upp på små lappar alla ämnesämnen som trots allt finns där, men det kommer inte längre än till tanken. Jag har diverse lämpliga småblock och såna där utomordentligt fåniga post-it-block, där limmet är värdelöst och man irriterar sig över att de fastnar där de inte ska men inte sitter fast där det är tänkt, men när jag behöver pappersbiten är den aldrig så att jag hittar den. Eller också har jag ingen (fungerande) penna.

Pennor är dessutom en historia för sig: hur många pennor finns inte i ett hushåll? Dussintals, om inte tusentals. Men hittar man dem när de behövs? Svar nej. Eller, jo, man hittar massor av pennor, alla olika sorter, men de fungerar inte. De funkade för en kvart sen, när man löste dagens Sudoku/Soduko till förmiddagskaffet, men när telefoner ringer och man behöver skriva ner det där jätteviktiga telefonnumret, då har den slutat funka. Inte för att bläcket är slut, utan... bara för att. Bara för att man behövde den.

Medan jag skrev ovanstående hann jag komma på minst fem olika ämnen, "DET ska jag skriva en blogg om" - tror ni jag minns nåt av dem?

Inga kommentarer: