söndag, februari 04, 2007

En salig flaska...

JIPPPPPPPPPPPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!
Vi har provat allt: alla olika sorters mordersmjölksersättningar som finns (iofs inte så många eftersom vi bor i den del av Sverige som inte hör till Sverige), vi har provat alla olika sorters flaskor som finns (här)...
Inte för att jag inte gillar att amma. Det är riktigt mysigt. Men för att jag också ska kunna ha ett liv, för att kunna vara hemifrån mer än två timmar utan lillpyret, och för att min man också ska kunna njuta av pappa"ledigheten" utan oro för ett otröstligt miniliv, hade det varit praktiskt att liten tog flaska i någon form. Vi trodde nog att det aldrig skulle funka...

Så provade vi (på min mans förslag) med välling.
Saliga under - liten snaskar för fullt!

Vi ska inte ropa HEJ! riktigt ännu, men att han faktiskt sörplar i sig en hel flaska känns som rena underverket.
Det innebär, till att börja med, att jag kan jobba mina fyra timmar i ett och dricka kaffe i lugn och ro på jobbet. Sen jul har jag åkt hem på kafferasten för att amma. Inte för att jag klagar, det har varit jättemysigt, men det känns lite trist att inte ha tid för det sociala på jobbet. Det är ju halva orsaken till att jag jobbar.
Dessutom sparar vi in på bensinkontot... och jag kan promenera till jobbet. Jag har trots allt bara fem minuters gångväg dit.

Världen är underbar!

Inga kommentarer: