måndag, februari 19, 2007

Statistik och nödvändigheten av bloggande

Alltså - jag trodde att det nog bara är Listoplisto som läser dravlet jag skriver... men så, inspirerad av min sajberguru gick jag in på www.my.statcounter.com och kikade på min statistik - till min förvåning har det varit fler här! Wow!
Helt plötsligt kändes dagen lite gladare och lite mera färgglad. Tänk så lite som behövs! (Mitt ego behövde det, dessutom, av helt andra orsaker som inte ska tas upp här. Inte än, iallafall.)

Ännu ett bevis för att bloggandet är viktigt!
Om bloggvärlden kan muntra upp fler - vilket jag utgår från att den gör - är den helt livsnödvändig, för som någon (jag tror att det är Nalle Puh) säger, "det finns alltför många tappade sugar i världen". Så lite, och ändå så mycket! Ett ord, eller i mitt fall en siffra, som förändrar liksom hela läget, det känns inte sååå frustrerande och "ingen idé", det känns snarare som att "det löser sig nog" och "vem f-n bryr sig?!". *ljudet m ljudat så där lite förnöjt*

Livet är som en chokladask, helt sant. Ibland hittar man bitar som ser såååååå goda ut, men som inte var särskilt imponerande (eller rent av äckliga, fast de spottar man ju ut). Ibland är inte favoriterna särskilt goda, men för det mesta finns det alltid en eller två bitar som avnjuts så där med viftande tår, och som höjer livskvaliteten en smula.

Inga kommentarer: