tisdag, juni 05, 2007

Ta tillbaka flaggan!

Bara ett kortare pausavbrott i en allmän uppmaning till alla som anser sig vara svenskar:

TA TILLBAKA FLAGGAN!

Låt inte slembollar och främlingshatare ta vårt lands främsta symbol ifrån oss; använd Sveriges flagga! Det är VÅR flagga, inte abderiternas!
Gör gemensam sak, framför allt med tanke på att vi firar "Sveriges födelsedag" imorgon, och använd vår svenskaste* symbol som en symbol för ALLA svenskar. Jag vägrar ge bort mitt lands flagga till dem som minst symboliserar det svenska (jag vägrar också ge dem reklam i min blogg genom att namnge dem) i sitt sätt att motarbeta mångkultur och allas lika värde. De må få tycka som de vill, men de ska f-n inte ta vår flagga och låtsas som att den vore symbol för det de tycker. Majoriteten av Sv. befolkning torde hålla med mig i att svenskt = medborgerlighet, medmänsklighet, omtanke, mångkulturmix och gemenskap (åsså allemansrätt och "normal", förstås *S*), så varför göra det lätt för mögelhögarna?

HEJA SVERIGE!

*) Jodå, jag vet att det inte heter så. Men det känns tyngre. Sådeså. (Tungare?*S*)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis min åsikt. Att vara stolt svensk får inte bli monopoliserat av fascister. Min nationaldag har hittills bestått av att sova till 12, äta frukost vid 13, och sen två timmars pluggande. Får väl ta ett glas vin till middagen åtminstone, och ta på mig nåt blågult.

Blue sa...

Nu är du så där läskigt försvunnen igen...undrar om du lurar i vassen som gammelgäddan bara för att jag skriver detta ;o)

Lollias sa...

Jepp! *gädd-gädd, gnager lite vass...* Eftersom jag har ställt in på "väckning" när nåt händer här, så kommer jag smygande i naten... *S*
Nääää... har bara sommarlov... :-)

Blue sa...

*blir rädd*

:)