måndag, juni 04, 2007

Bloggpaus - värmeöverslag

Jag tänkte ta en paus... det är FÖR VARMT för att sitta inne vid datorn!
Min son sover hur-länge-som-helst för att överleva värmen, och jag själv rinner bort... tur att jag är ledig! Jag hade INTE velat sitta på jobbet nu.

Som sagt, en paus alltså. Sommarvärmepaus, eller vad det då ska kallas. Det är för varmt.

Fast jag klagar inte över värmen, hur underbart är det inte att kunna ta på sig ETT plagg och sen gå ut, "barfota utan strumpor och skor...", i trädgården och påta i rabatterna? Att hänga ut tvätten nu och plocka in torra jeans och andra långtidstorkande plagg efter en timme eller två? Att promenera iväg och köpa mjukglass med sommarhatten på huvudet (gissa om folk glor...) och känna sig som utomlands? Att vi här uppe sen slår värmerekord och har MYCKET varmare än södra änden gör ju inte heller ont... :-D

Until later.

Inga kommentarer: