måndag, juni 11, 2007

Regn hos mig

Fast inte bara och inte hela tiden. Vi har ÄNTLIGEN fått några futtiga regndroppar, inte så att det ens blev blött i håret men ändock några droppar i våra törstande gräsmattor... Vet ni apropå gräsmattor hur irriterande det är när NÅGON slarvar bort förlängningssladden? En sladd täcker inte hela gräsmattan, så nu är det typ två meter som inte är klippt. Sååååå INTE snyggt, inte ens en rak kant eftersom kontakten sitter runt hörnet och det kom inte jag på förrän för sent. Bajs.
Jag älskar regn i stor mängd. Fjutt göre sig inte besvär. Tacka vet jag ett riktigt ösregn, sånt där som slår igenom kläderna och som man kan dansa i. Jag har ännu inte dansat i regnet, mest bara stått där och känt hur det blir blött och kallt allt eftersom. En befriande känsla, på nåt konstigt sätt.
Det är mycket roligare att gräva vattenavrinningskanaler i gräset när det regnar:
1) Om man är barfota kan man gegga med tårna i kanalen.
2) Man ser var vattnet tar vägen - naturlig avrinning och lägsta punkten å sånt där.
3) Man blir inte svettig...
Nackdelen är dock att om man gräver med en jordspade i gräsmattan är det fiffigt att kunna trycka till med fötterna - är man barfota kan jag meddela att det inte går särskilt bra. Sommarfötter i all ära, men SÅ hårdhudad är jag inte. Än.
Fast det är rätt skoj att se vännernas reaktioner när jag hoppar jämfota på vår grusplan. Barfota. I år gjorde det dessutom inte ens ont första stegen.
Dags att gå till sån där fotfilare?

2 kommentarer:

Blue sa...

Saker att lägga på inköpslistan:

Förlängningssladd och DEFINITIVT en fotfil...mina fötter har inte fotfilats på evigheter men när jag trampade på en kotte dog jag nästan - så hur dina ser ut vill jag inte ens tänka på :-p

Lollias sa...

Skitiga... :-)
De är inte så farligt knaggliga ändå, och grus kan ju funka lite som de där massage-tofflorna som fanns ett tag, med röda gumminopplor inuti?