onsdag, juli 25, 2007

Hatobjekt 2: Hundägare utan hjärna

Jag har i dagarna (fyra dagar kvar av den långa semestern) påbörjat ett "mindre" projekt. Jag skrapar och målar om nedre plankan på vårt hus (ett rött hus med vita knutar, och nedersta plankan är också vit) hela vägen runt om. Jag har hittills skrapat två och en halv sida och målat två av dem. Började idag med den fjärde sidan, den som vetter ut mot trottoaren. (Två sidor vetter ut mot trottoar, men den ena har ett staket och lite gräsmatta emellan.) Inga problem med färgen, den släpper i stora sjok och solen skiner, så jobbet skulle kunna vara rätt trevligt.

MEN... att skrapa färg i stanken av hundpiss är INTE min favoritsyssla.

Som ni kanske förstår handlar det här alltså om att vissa äckliga människor låter sina hundar PINKA MOT VÅR J-A HUSVÄGG!!! HALLÅ???

"IQ fiskpinne" räcker inte. "Abderit" är inte heller nog. (Förslag mottages tacksamt.) ¤?¤#/?(/"/¤?%/(%/#/¤&#)/(¤&#=/%&¤=/%=#¤=/&¤# känns inte heller som särskilt uttryckande för vad jag anser dem vara.

Hur i h-vete kan man vara så j-a äckelslemspyig att man låter sin hund pissa på någon annans grejer? Jag har haft hund själv, och att hitta lämpliga pinkplatser är inte så lätt i tättbegyggt område, men LITE förstånd borde man väl ändå kunna kräva? Trästaket är inte särskilt lämpliga eftersom de faktiskt ruttnar av för mycket väta, och ett j-a HUS borde för f-n vara uteslutet?! Eller är folk så j-a stupida att de faktiskt inte förstår sånt?

Jag föredrar faktiskt att de gör det av djävulskap, då har de förhoppningsvis en anledning. Hellre det än att de faktiskt ÄR så urflippade och utan hjärna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lösning: Montera ett ca 20 cm högt, lite lagom diskret elstängsel runt nedre delen av husväggen. Koppla in några hundra volt, och jag tror inte att någon hund skulle få för sig att pissa där (mer än en gång). Problemet ur världen!

Lollias sa...

Hmmm... intressant idé. Problemet är ju bara att jag då inte straffar äckelpäcklet i andra änden av kopplet, utan bara är grym mot stackaren i första änden.
Bajs.

Fast... intressant. Klart lockande.

Hmmm...