fredag, juli 27, 2007

Roligt med post!

Jag gillar brev. GILLAR.
Det är trevligt att få post, oavsett om det kommer i lådan vid vägen eller om det kommer i datorn, det är roligt att se att folk faktiskt bryr sig om en nog mycket att ägna den tiden åt lilla mig.

Det är roligt att skriva. Jag GILLAR att skriva. Listoplisto vet, vi skrev brev tillsammans en gång i tiden. 14 sidor (!!!) kollegieblocksblad, text på båda sidor och liten text - det är inte illa även om man är två. I ett brev, alltså.
Det är roligt att skriva maskin, skriver fortare vid tangentbordet än för hand, även om det känns mera "på riktigt" med handskrivna brev.

Problemet för mig är att jag inte kommer mig till brevlådan! (Snigelpost, alltså.)
Jag adresserar och frankerar, men sen kommer det inte längre. Jag tackar gudarna för e-post, den är framme hos mottagaren innan jag ens lyft upp rumpan från stolen.

Så till dagens leende: jag har skickat iväg två paket idag. Min far är filatelist (frimärkssamlare, alltså) med allt vad det innebär, så jag har en hel del frimärken från förr... Vet ni hur stor plats det tar för 77 kr porto i små valörer? Jag har fotat paketen "bara för att", och lägger ut bilden så snart jag tankat över den från telefonen...

Ett gott skratt förlänger livet.
Ett leende borde alltså förlänga livet åtminstone någon sekund.
Jag kommer att leva läääääääääääänge...

Inga kommentarer: