söndag, juli 08, 2007

Sommaren var kort

Den nästan regna´ bort. Men den var dock här, några dagar, så jag har t o m fått en skvätt färg i ansiktet. Inte bara prickvis.
Jag tillhör dem som får MASSOR av fräknar. Jag kan inte tillskrivas epitetet rödhårig, men jag har för mycket rött i håret för att nånsin kunna bli vithårig. Försökte några gånger, men gult hår är inte vad jag vill ha och alltså har det projektet lagts på hyllan.
Jag är fortfarande lite sugen på att raka bort allt hår, men fortfarande allt för feg. Jag tror inte att jag skulle passa i det, och dessutom är det på tok för kallt, men det hade varit kul att prova. Men sen tar det ju en evighet innan håret vuxit ut igen... och jag har trots allt sagt "aldrig mera korthårig!" och faktiskt hållt det sedan senaste kortklippningen (nyårsskiftet -89/-90). Det får nog vänta ett tag till. Kanske när jag blir pensionär?
Jag önskar att jag hörde till dem som gärna fixar till mig. Det hade varit trevligt att faktiskt veta hur man gör... Eller ha så pass med pengar att jag velat lägga en bunt på att någon annan fixar till mig, det hade också funkat. Kanske t o m funkat bättre. Lite ompyssling är aldrig fel.
Måste åtminstone köpa en hårborste.

Inga kommentarer: