torsdag, maj 31, 2007

Mera schlagerfestival

Jag får inte vinnarlåten ur huvudet. Det är iofs bara första delen av refrängen som snurrar, men ändå. Något irro.
Och så säger många att fel låt vann? Jag håller inte med. I denna fars var det faktiskt HELT RÄTT låt som vann.
1) Det var inte den snyggaste fotomodellen som vann
2) Det var en låt som de flesta kan erkänna som hyfsat bra
3) Den innehåller klister och nynnas trots att vi inte kan språket
4) Den framfördes av någon som faktiskt KUNDE SJUNGA
Sen kommer jag inte på fler anledningar just nu, men "you get the point". My point, that is.

Och ju mer jag tänker på det, desto mer rätt blir det. Och nä, jag tror inte på en konspiration. Jag tror att även svenskarna röstar på ett bekant språk och ett bekant ansikte.
Kanske jag t o m vågar mig på att skriva att de som är inne på konspirationsgrejen lider av förföljelsemani? Nä. Bäst att låta bli. *S*

Inga kommentarer: