tisdag, mars 20, 2007

Att handla på Internet...

...är väl en konstform i sig?
Jag gillar att handla över nätet. Det jag inte gillar är att jag inte kan klämma och känna på grejerna innan, jag är en känna-människa. Men det är överkomligt.

Vad som däremot INTE är överkomligt är att inte fler har fattat det där med förskottsbetalning!
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ smidigt, när paketet kommer är det mitt och jag behöver inte lägga ut för postförskott (vilket är hutlöst dyrt).

Jag är inte, av mig själv, anförtrodd att hantera kreditkort och har svårt att lita på säkerheten i att uppge kortnuffror till höger och vänster. Nej, tacka vet jag att få ett e-brev som ger mig kontonr och leveransID, jag betalar via min e-bank och det hela är klart. Inte för att e-banken är särskilt säker, den heller, men då har jag åtminstone liiiite koll på var mina siffror tar vägen. Dessutom har jag full översyn på hur mycket jag har kvar på kontot och om jag verkligen ska unna mig vad-det-nu-är-jag-vill-köpa.

Nåväl. Vad är väl en bal på slottet...

Inga kommentarer: