torsdag, mars 01, 2007

Diskussionsvitaminer

Jag var såååååååå trött på morgonen... Ögonen hotade att falla ihop hela tiden, och när energin till fullo går åt till att hålla dem öppna känns dagen rätt tung.
Så passerade jag ett fikarum där jag drogs in i en liten pluttdebatt om hur vi ska parkera, och helt plötsligt är jag inte trött längre!

Hurra för diskussioner!

Fem minuters engagemang i nåt som egenligen inte spelar någon roll alls i världshistorien gav en energi"boost" som hette duga! Hmm... jag tror inte att maken skulle uppskatta att jag väckte honom kl 06 varje morgon för att debattera nåt oväsentligt. Mina arbetskamrater är inte här förrän efter halv åtta... Hmmm...

Kanske ska logga in mig här för att skriva nåt engagerande (mitt engagemang, alltså), åtminstone de mornar (morgnar?) jag är trött.

Kanske nåt som funkar för andra åxå? Att diskutera hur folk parkerar är kanske nåt som fler skulle bli pigga av?

Eller var det kanske skrattet som piggade upp? Vi hade rätt kul åt oss, den ena som "parkerar" och den andra som "lämnar bilen".
Det lutar snarare åt skratteorin. Fast det är roligare att tänka att det var debatten i sig, inte skrattet. För om det är skrattet vore det ju ingen nyhet. Mycket roligare att tänka att jag faktiskt funnit ut nåt revolutionerande. :-)

Inga kommentarer: