lördag, mars 17, 2007

Sussilu och sussilej

Sussar
Snusar
Sooooover
Snuttar
Snarksmakar
Snussar

Barnens sömn är fantastisk. Jag hör lätta snusningar från två håll, båda lätt snoriga men ger ändå ifrån sig de där otroligt rogivande ljuden som bara barn kan ge ifrån sig... Så totalt avslappnade, det finns liksom ingenting i världen som stör deras sömnharmoniska värld.
Deras snussljud har blivit sömnpiller för mig. Om jag har svårt att sova behöver jag bara koncentrera mig på deras andningsljud, deras snarksmasksnussande, för att bli så där licklig och luddig och få påhälsning av (och där försvann namnet som vanligt, vad heter nu den där eländes lilla pulverströaren? "Titta, kom och titta..." Jojustja:) John Blund.

Barnvärlden är fantastisk. Och barn är, för att citera en viss tös i askan: alldeles... alldeles underbara!

Inga kommentarer: