onsdag, mars 21, 2007

Ogräsmedel och instruktioner

Förra våren, närmare bestämt nån gång i maj när den sista snön vändes för att smälta bort, köpte jag en påse gräsmattegödning/mossborttagning i en förhoppning om att under sommaren göra något åt den där stickiga mossan i trädgården.
Nu, när vårsolen börjar göra sin verkan på bron, där snön inte ligger så tjock, ser jag samma påse ligga oöppnad som en elak påminnelse om alla mina oavslutade projekt.
Jag vet precis varför inget blir gjort. Det handlar om att jag måste läsa instruktionerna.
Jag AVSKYR att inte kunna göra "på en höft". Det handlar om att jag köper något som borde vara enkelt; jag slänger ut eländet där det behövs, i intuitionslagomtjockt lager, kanske under våren när sista snön smälter och spär ut skiten (för det vet jag ju, att gräsmattan kan brännas av medlet) så där lite lagom. Men nähä då! Maken påtalar att det inte alls behöver vara så, att jag måste LÄSA INSTRUKTIONERNA först... Usch.
Jag tittar inte ens på texten. Påsen dumpas på bron och där blir den liggande.

Kanske att jag gör nåt åt det i år?...

Inga kommentarer: