tisdag, mars 20, 2007

Kartonger och lådor

Har ni någon gång försökt handla lådor via Internet? Om inte - gör det inte!
Jag har tre hyllplan med olika mått (förstås) som skulle behöva lite kartonger för diverse persedlar och annat jox. Dessa kartonger ska kläs med någon snygg tapet i lämplig färg, för att smälta in som lite enkel dekoration i vår trånga och belamrade hall.
Jag skulle försöka hitta braiga lådor via internet... men bara att söka säljande företag är ett elände! Först - söker jag på kartonger, lådor eller askar? Boxar, kanske?
Nr två - det borde finnas sökmotorer som separerar, så att jag slipper hitta alla som bara säljer till företag. Jag vill veta vilka som JAG kan köpa av. De övriga skiter jag högaktningsfullt i vad de pysslar med!
Nr tre - ingen av dem jag tittat på sorterar efter storlek... Gissa om det är kul att försöka hitta lådor då! Jojo, de har 500 olika att välja mellan, och jag måste gå igenom alla 500 för att se storlek, se hur de ser ut (alla har inte ens bild!) osv.
Nr fyra - Jag tror att standardangivelsen är höjd x bredd x djup. Hur svårt kan det vara? Himmmmmla svårt, tydligen, eftersom många inte ens skriver ut VAD måtten anger. Låda, 32x30x45 - que? Med bild kan jag gissa mig till vad som är vad om måtten skiljer, men om jag rymmer tre lådor med bredd 30 kan jag inte chansa och hoppas att just den här lådan har bredd 30.

En hel vetenskap, med andra ord.
Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää...

1 kommentar:

Anonym sa...

Dekoration och organisation är överskattat helt enkelt. Det är meningen att saker SKA synas och vara i vägen :-)