torsdag, september 11, 2008

Dubblett som kompensation...

För att nu chocka er riktigt ordentligt kommer här ett inlägg till! Fast... inte så på riktigt som jag hade velat (eftersom jag inte kommer på nåt vettigt att skriva om förutom).

Skribenten tänkte nu förvarna den ytterst uppskattade läsekretsen om att det inte kommer något mer på sidan under helgen eftersom undertecknad beger sig till hufvudstaden för att närvara vid en minnesceremoni för faderns avlidne äldste broder. Sålunda kommer inga inlägg att utföras under perioden fredag till och med söndag. Erforderliga ursäkter framlägges härmed, även om orsak anses vara tillfullo ursäktande.

Jag gillar högtidligt språk... fast det är skönt att jag slipper använda det jämt! Jag fick ju nästan träningsvärk i huvvet av att måsta tänka så mycket! (Och det bleve nog inte riktigt korrekt...)

Han var gammal och sjuk varför döden i detta fall var befriande. Det gör inte sorgen mindre, men lättare att bära.

3 kommentarer:

Corundum sa...

Hm. Okejdå, det får väl räknas som godtagbar ursäkt.

Mina kondoleanser.


Jo, högtravande språk är rätt roligt... Men jag tror att det ska vara "faderns framlidne äldste bror", samt att man nog inte "utför" ett inlägg; jag tror att du författar, avfattar, komponerar eller rätt och slätt skriver dem. :) Men jag är som vanligt inte säker på någonting.

Men nu är det verkligen sovdags! Jag är så trött... Urk. Godnatt!

/jag.
ordensmakt.blogspot.com

Blue sa...

Jag sällar mig till Corumdum och framför även jag mina kondoleanser.

Det är inte kul oavsett om man är "beredd" på det och vet att personen har haft ett fullgott och långt liv.

Men jag är mycket mycket stolt över att du i förhand går ut med information om att det kan bli bloggtorka EN dag...

Jag säger återigen. Jag tror minsann att du har saknat oss ;o)

Vi har iaf saknat dig...eller...jag pratar nu bara för mig själv. JAG har saknat dig!

Blue sa...

Ny utmaning på min sida... :o)