måndag, september 15, 2008

Utmaning...

"Kolla i telefonens adressbok och svara på följande frågor." Det ska jag väl klara av...

Har du kysst nummer sju?
Nix. Danskollega som jag visserligen känt ett tag, men tanken att kyssas har inte funnits.

Har du träffat nummer nio i veckan?
Nix. Men vi ses å andra sidan inte så ofta, hon har tagit pension och jag jobbar inte längre inom samma bransch. Men vi har gemensamma intressen, så det lär inte vara så långt mellan förra gången och nästa.

Älskar du nummer tio?
Nix. En av Nordisk Films anställda, finns kvar i telefonen ifall-att.

Är nummer elva en sötnos?
Apoteksinfo.... vet inte. Det finns säkert nån sötnos anställd där, men jag lär ju knappast se dem. :-)

Är nummer femton en bästis?
Jepp!

Har nummer sexton gått i samma klass som du?
Nix. Tidigare kollega, några år äldre än undertecknad.

Brukar du hänga med nummer nitton?
Jag brukar iofs inte "hänga" med någon, men våra barn går i samma klass. Räknas det?

Är nummer tjugo bra?
Bra på att teckna, JA. Hon illustrerar min barnbok.

Gillar du nummer tjugosex?
JOPP!

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande?
Jag tror att han är gift... men eftersom han "bara" hjälper mig med min torkhiss har jag inte särskilt mycket koll på hans privatliv.

Hur känner du nummer trettioåtta?
Han är min tidigare "lilla chef".

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå?
Nej!

Hur länge har du känt nummer fyrtionio?
Sen ungefär -99... Tror jag. Fast känt och känt, vi är mera "vet vem varandra är" och har numera barnen i samma klass.

Jag utmanar den som känner sig manad. Å sen ska jag skriva om Toa hemma-borta, mobiltelefonhatobjekt och släktträff, bara så ni vet. :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den antar jag! Känns som precis lagom med distraktion att fylla upp tiden med, som jag egentligen borde spendera med näsan i en skolbok (tenta nästa vecka)

Lollias sa...

:-)