onsdag, september 17, 2008

Toaletter och släktträffar

Eftersom jag inte skrev något igår får jag väl kompensera det med dubbla inlägg idag. Fast under samma rubrik. :-)

Det var en mycket trevlig minnesstund för min farbror! Framför allt var det underbart att "få två kusiner till". Inte för att jag inte vetat om dem, men det var första gången jag träffade dem. Det innebär att kusinantalet har "ökat" till nio (mig inräknad), och eftersom jag tycker mig ha en alldeles för liten släkt känns det extra härligt.

Under besöket i hufvudstaden slog det mig att det är skillnad på toa och toa. Jag gillar inte offentliga toaletter öht, men toaletterna i hemsamhället äcklar mig mindre än dito i Stockholm. Lite märkligt eftersom det i båda fallen handlar om OFFENTLIGA toaletter. ?
Och när jag ändå är inne på toaletter måste jag ta chansen att uppmana ALLA att använda den där fiffiga silvriga saken (vattenkranen) som brukar finnas i närheten av toaletterna - helst tillsammans med tvål (som borde vara lagstadgad tillsammans med höga vitesbelopp om den saknas!). Bacillskräck vet jag väl inte om jag har, men vissa personers hygientänkande efter toabesök lämnar MYCKET övrigt att önska...

Och om du tycker att det var ett menlöst inlägg kan bara meddelas att jag håller med. Det ÄR ett menlöst inlägg. Jag är trött. Och ofokuserad. Och trött.
Och lite allmänt less.

Sådeså.

5 kommentarer:

Corundum sa...

Hm. Ja. Ja jäklar, i feel you, verkligen. För tillfället vet jag sannerligen hur det känns att vara less.

Kul att det gick bra söderöver iaf - och att du fortsätter att skriva på bloggen. :)

Ha det fint!

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

listoplisto sa...

Jag har tillbringat 5 dagar med att leta offentliga toaletter i Sthlm och London. Aj fiil jår pejn bejbi!

Lollias sa...

Borta bra men hemma bäst - så är det ju bara. Defininift när det gäller tossiletter. Basta.

Tyvärr har min backa-in-toa inte kommit längre än tidigare - det står en 10-litershink med spackel i trappan och väntar på att användas, -spadar finns i alla upptänkliga sorter i källaren (och om jag behöver fler finns det massor på jobbet) - nu är det bara tid och ork som saknas. Förhoppningsvis samtidigt.

Corundum sa...

"Förhoppningsvis samtidigt" - hahahaaa... :D Heh, fråga mig inte varför det var så jäkla roligt. :P

Kommer säkert bli bra när ni väl kommer igång!

Lollias sa...

Fast här stämmer inte VI-omnämningen från tidigare inlägg... Janne vill gärna göra en toa som inte behöver göras om sen, så det här är nog, tyvärr, mitt projekt. Det ska ju bli sjörövartema där, så den kommer att kräva omgörning om inte allt för länge - typ femton år eller så. :-)