torsdag, september 11, 2008

Telefonköer

Blue skriver här om telefonköer. Sålunda är ju inläggets tema givet:

Vet ni vad som är värre än att sitta i telefonkö? Jo, att sitta i telefonkö till SJs order! Inte nog med standardutropen om hur länge jag måste vänta (minst till nästa århundrande) och vilken plats jag har (som om jag inte visste att jag har femton tusen åtta hundra nittiofemton före mig i kön), de har dessutom lagt till olika röster (som man förstås tror är den där som man faktiskt ska prata med) som talar om allt man bara MÅSTE ha eller se eller göra ("Du har väl inte missat att den-och-den filmen visas på den-och-den salongen i Stockholm?" eller "Du vet väl att du JUST NU kan köpa en onyttighetspryl XXX.XXX.XX3 för ENDAST 8.397,15 på den-och-den hemsidan?") och det DRIVER MIG TILL VANSINNE! Jag tror ju varje gång att det äntligen är den där jag skulle få prata med, som antagligen bara kopplar mig vidare till nästa vidarekoppling men ändå, vilket gör att jag tvingas lyssna på skiten. Annars kan man ju lägga luren på axeln och vänta tills någon pratar.

GRRRRRRRRR!
Mig hata telefonköer!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med jobbiga konsumenttips i telefonköer var ett nytt fenomen för mig. Tror jag ska ringa till SJ imorgon bara för att få höra det med egna öron.

Nu har du ju för övrigt bloggat fem dagar i sträck! Du får inte träningsvärk??

Corundum sa...

Klaga inte, Robert! Lite träningsvärk har ingen dött av. :)

Jag har inte heller hört reklam i telefonkön! Visste inte att det fanns, men låter grymt irriterande! Hoppas jag aldrig får anledning att ringa SJ.

/Corundum
ordensmakt.blogspot.com

Lollias sa...

*ASG* En massa 75or ifall du undrar vilket av alla tusen telenr... Att VÄLJA att höra på eländet kräver en sjuh-vetes nyfikenhet - jag bugar mig.

Jag kommer dock INTE att ringa dit igen. Mission accomplished, för jag tror att de hellre vill att man använder internet. :-)

Lollias sa...

Å min träningsvärk kommer först andra dygnet efter - den har suttit i axlarna senaste tre...

Blue sa...

Före Luleå satt jag i telefonkö till SJ i 53 minuter för att ändra en bokning.

Jag hann registrera mig på ett bemanningsföretag inom min branch, skriva klart hela mitt CV och söka två jobb under tiden.

SJ SJ - Gamle Vän :o)